mak dan abah..anak2 sedara dan kak ipar aku..time melancong di Kuching Sarawak

Thursday, April 25, 2013

Suntik Ubat Hormon

ni kisah sambungan HSG 22hb3.2013 lepas..kisahnya aku dah di datangi period pd tarikh 8hb.4.2013..eh awal pulak yee..doc dah kasi ubat clomid untuk di makan pada period hari ke2..so aku makan lah smpi hbs hari ke5..then pada hari ke12 period(jumaat)kena jumpa doc balik sb dorang akan buat TVS (scan telur)untuk tgok telur2 yg matang..malang nya hari aku pegi tu doc n sister yg akan buat TVS tu semuanya berkursus..so aku diminta datang hari isnin brsamaan hari ke15 period.. 

22hb isnin tu aku pegi lah sorg2..en hubby tgu di hospital je sb dia masuk keja awal kan..mls pulak aku nk ikut dia awal2 pagi..lepas hmpi sejam setengah aku tgu baru nma aku di panggil..sister yg akan buat TVS tu suruh aku kencing dulu..tp aku cakap dah kencing bru kejap td..masuk la dalam balik scan tu then baring..kena lah buka underware yee :p..then sister tu scan dlm 5mnit jgk siap..masuk bilik depan tu.dia ckp telur aku nmpk tp mcm xbpe nk matang..dia suruh aku amik ubat kt farmasi then dtg balik kt dia sb nk suntik ubat hormon..p lah pulak farmasi beratur nk ambik no giliran..nsb lah en hubby duk teman kan dr pgi lg..hahaha..tgu dlm 20mnit bru dapat ubat..1ubat hormon untul inject,1ubat mkn Duphaston..ini keterangan ubat http://drzubaidi.com/blog/?p=3613 ..aku n hubby patah la balik ke klinik gynea tu..jumpa sister yg td..aku tgk dia sedut ubat hormon tu 3jnis  dlm bekas kecik sgt,dia mix semuanya dlm jarum suntik tu..dah masuk dlm bilik tu kena la selak sikit bontot tu..ish malunyaa nk ckp..atas sikit jee..masa masuk jarum dah sememangnya lah rasa sakit..lagi di suntiknya ubat tu masuk Ya Allah rasa ngilu yg amat..ahhh sakitnyaaa...dah sudah aku pon keluar dgn muka berkerut2..tayang kt en hubby..hahaha..dia cuma ckp xpe la tahan lah..mmmm yla tahan lah ni..lpas buat untuk tarikj appoiment seterusnya aku pon balik lah..ajak en hubby balik skali naik keta nk suruh dia bwk aku..hahaha..tinggal moto tu..dah lpas suntik ubat hormon tu rasa perut kejang je,shari lepas tu rasa ngilu bwh perut n kat rahim ni..tp tahan je lah..ni hari ke4 dah rasa ok..

Semoga perjalan kami untuk mendapat cahaya mata dipermudahkan..amin :)

1 comment:

  1. Why do the slot machines pay for money? - DrmCad
    So, 양주 출장안마 for 김천 출장샵 example, a 서울특별 출장안마 dealer who can't beat a slot machine for 수원 출장안마 a few tricks and can't hit the winning line. But, if 안동 출장마사지 you have a good time

    ReplyDelete